Uppdaterat 2023.04.13
Då många kunder haft problem att rensa cachen i sin webbläsare har leverantören av Hippocrates pekat om Elevportalen till ny adress så om du har problem att logga in i Elevportalen gå till https://elevportal.hippocrates.se och lägg in dina inloggningsuppgifter igen (använd inte inloggningsuppgifter du sparat i din webbläsare). Om du glömt ditt lösenord kan du enkelt be om ett nytt vid den nya inloggningen.
Vår bolagskod är: RSB
Den 3 april lanserade Hippocrates en ny version av Elevportalen. Den ska vara lättare att använda i mobiltelefonen men fungerar även lika bra i andra enheter så som datorer och läsplattor. Elevportalen får även ett nytt utseende som vi hoppas att ni kommer uppskatta.
Du loggar in som vanligt och hamnar i den nya versionen från och med nu.
Har du problem med att det blir en svart ruta när du klickar på någon knapp i den nya versionen av Elevportalen? Leverantören av Hippocrates tipsar att du gör så här:
”Elevportalen – svart ruta
En del kunder får en svart skärm när dom klickar på en knapp och det är inget fel i tjänsten utan det beror på att kundens webbläsare har en gammal information lagrad i sig från den gamla versionen av elevportalen. Det kunden behöver göra är att rensa den så kallade ”Cachen” i webbläsaren.
Tyvärr finns det ingen generell instruktion för hur man gör det utan det beror helt på vilken webbläsare kunden har.”
Du får alltså ta reda på hur du rensar cachen i just din webbläsare, när du rensat cachen slipper du problemet med den svarta rutan.